SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Handelsbetingelser

1. Anvendelse

Nedenstående handelsbetingelser (herefter benævnt ”Vilkårene”) gælder for salg, leje og/eller levering af enhver ydelse/produkt (herefter benævnt ”Varen” eller ”Ydelsen”) fra BEAT A/S (herefter benævnt BEAT) til erhvervsdrivende og organisationer i Danmark (herefter benævnt ”Kunden”).

Vilkårene gælder medmindre andet udtrykkeligt og skriftligt er aftalt mellem Kunden og BEAT, og uanset om aftalen er indgået via, internet, e-shop, e-mail, telefax, telefon eller på anden vis.

Hvis en aftale omfatter hardware eller software, kan disse desuden være omfattet af særlige licens- og garantivilkår udstedt af tredjepartsleverandøren, hvortil der henvises. I sådanne tilfælde er der tale om en aftale indgået direkte mellem Kunden og tredjepartsleverandøren uden noget ansvar for BEAT.

Det er en forudsætning for Kundens køb, at disse Vilkår accepteres og Kunden opfordres til at læse Vilkårene grundigt igennem.

2. Oplysninger, aftaleindgåelse mv.

BEAT A/S – Klingseyvej 15B – 2720 Vanløse. CVR-nr.: 25874692. For mere information se hjemmesiden: www.beat.dk eller ret henvendelse til info@beat.dk.

Enhver produktinformation samt enhver oplysning om tekniske data og funktionalitet (f.eks. ydeevne, oppetid, svartid mv.) er kun vejledende. Kunden har det fulde ansvar for udvælgelse af Varen/Ydelsen herunder at Varen/Ydelsen kan fungere i Kundens påtænkte driftsmiljø. Kundens afgivelse af ordre forudsætter oprettelse som Kunde i BEATs Kunderegister.

Såfremt Kunden efterfølgende skifter adresse, skal Kunden oplyse dette ved at logge ind på www.beat.dk og ændre oplysninger her.

Ethvert udbud af Varer/Ydelser, prisoplysninger mv. på BEATs hjemmeside samt i salgsmateriale, kataloger mv. er alene at opfatte som en opfordring til at gøre tilbud, og er derfor ikke bindende for BEAT.

Endelig aftale mellem Kunden og BEAT anses først for indgået, når BEAT efter at have modtaget Kundens ordre på sin server, har sendt en skriftlig ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte Varer/Ydelser. Ved afgivelse en varebestilling via BEATs hjemmeside, vil systemet automatisk genere en modtagelsesbekræftelse, der afsendes via e-mail. Dette automatiske svar (via e-mail) er IKKE en bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af ordren, og BEAT kan frit annullere ordren, indtil en endelig ordrebekræftelse er afsendt.

Kunden opfordres til at udskrive ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen, da denne kan være relevant i forbindelse med returnering eller reklamation. En papirbaseret faktura sendes sammen med Varen/Ydelsen, såfremt der ikke er truffet aftale om elektronisk fakturering, hvor fakturaen fremsendes i forbindelse med afsendelse af Varen/Ydelsen.

3. Levering og leveringstid

Levering sker udelukkende til adresser i Danmark, Færøerne og Grønland. BEAT leverer ikke til udenlandske modtageradresser.

Levering sker CIP (INCOTERMS 2000). Dette indebærer, at BEAT sørger for forsendelsen og at forsikre Varen under transporten.

Leveringstiden er generelt indenfor 7 arbejdsdage dog afhængig af ordrens størrelse, beskaffenhed og hvad der i øvrigt er aftalt mellem Kunden og BEAT. Det leveringstidspunkt som oplyses af BEAT er omtrentlig og dermed uforpligtende for BEAT, medmindre der udtrykkeligt er aftalt fast leveringstid for hele ordren eller dele heraf.

Kan levering som følge af Kundens forhold ikke gennemføres, henstår Varen for Kundens regning og risiko. BEAT er i denne anledning berettiget til at opkræve lagerleje, omkostninger m.v.

I tilfælde af forsinkelse kan Kunden alene ophæve aftalen og kun, hvis forsinkelsen overstiger 3 uger. Kunden har i så fald alene ret til at få tilbagebetalt allerede erlagt vederlag, og Kunden kan således ikke gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende i anledning af den opståede forsinkelse.

Hvis aftalen med Kunden omfatter flere Varer/Ydelser, og der foreligger forsinkelser eller mangler ved en del af leverancen, er Kunden desuagtet forpligtet til at betale for de Varer/Ydelser, der er leveret rettidigt og/eller uden mangler. Har Kunden efter disse Vilkår ret til at ophæve aftalen, gælder denne ophævelsesadgang alene den forsinkede eller manglefulde del af leverancen.

4. Priser, fragtomkostninger og betaling

4.1 Priser

Alle priser er ekskl. moms, afgifter og fragtomkostninger mv. Der tages forbehold for prisændringer, der kan forekomme helt frem til levering. Forhøjes prisen på en Vare/Ydelse med mere end [10 %] i opadgående retning mellem aftalens indgåelse og levering, kan Kunden erstatningsfrit træde tilbage fra aftalen, hvis dette meddeles BEAT skriftligt øjeblikkeligt efter, at Kunden er blevet bekendt med ændringen af prisen.

4.2 Fragtomkostninger

BEAT anvender, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen, Postdanmark til levering i Danmark. Fragtomkostningerne beregnes i overensstemmelse med de til enhver tid gældende vilkår hos Postdanmark.

4.3 Betaling

Betaling for ordrer optil DKK 20.000 kan ske med følgende betalingskort: Dankort og Visa/Dankort. BEAT anvender en betalings-gateway, der garanterer, at alle kortdata sendes krypteret, og alle afgivne kortoplysninger er sikrede. Kunden kan ikke foretage modregning i købesummen for krav hidrørende fra andre retsforhold, og Kunden kan ikke udøve tilbageholdsret eller nægte betaling på grund af forsinkelse, reklamation eller modkrav vedrørende den konkrete leverance.

4.4 Forsinket betaling

Ved forsinket betaling er BEAT berettiget til at opkræve morarenter af det skyldige beløb med 2 % pr. påbegyndt måned, fra betalingsfristens udløb og indtil betalingen sker. Ved fremsendelse af rykkere opkræves et rykkergebyr på DKK 100. BEAT udsender tre rykkerskrivelser, før kravet tages til inkasso.

Ved manglende betaling er BEAT berettiget til at forhindre brug af Varen/Ydelsen.

5. Ejendomsforbehold

BEAT forbeholder sig ejendomsretten til Varen, så længe der ikke er modtaget fuld betaling for den bestilte Vare.

ndtil ejendomsretten er overgået til Kunden, skal det solgte opbevares og vedligeholdes forsvarligt. Skader på det solgte, udover hvad sædvanligt slid medfører, skal erstattes af Kunden. Kunden har desuden pligt til at holde det solgte brand-, tyveri- og vandskadeforsikret til den fulde værdi. Kunden forpligter sig til ikke uden BEATs skriftlige samtykke at disponere over det solgte på en måde, der kan forringe BEATs sikkerhed i Varen, herunder men ikke begrænset til pantsætning, udlejning eller udlån af Varen.

6. Returret

Kunden har returret indtil 8 dage efter leveringen. Varen skal returneres i original og ubrudt emballage. Kunden afholder fragtomkostninger ved forsendelsen til BEAT og bærer risikoen for Varen indtil modtagelsen.

Varer, der returneres, skal være forsynet med et returnummer udleveret af BEAT. Returnummeret udleveres ved at kontakte b2bkundeservice@beat.dk med angivelse af Kundenavn og Kundenummer, samt begrundelse for returnering. Forsendelser der ikke er behørigt mærket med returnummer afvises.

Kunden har ret til at få returneret et beløb svarende til den af Kunden erlagte pris for Varen, når BEAT har godkendt den returnerede Vare. Fragtomkostninger, forsikring, gebyrer mv. returneres ikke.

7. Reklamation samt fejl og mangler

Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter modtagelsen af en leverance at foretage kontrol af Varen/Ydelsen samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Transportskader skal straks gøres gældende overfor transportøren. Kunden er forpligtet til at gennemgå og afprøve software umiddelbart efter leveringen.

BEAT hæfter alene for oprindelige fejl og mangler. Konstaterer Kunden fejl- og mangler, skal Kunden straks skriftligt reklamere til BEAT med specifikation af den mangel, der gøres gældende. Dette skal gøres til support@beat.dk. Reklameres der ikke rettidigt, er retten til at gøre mangler gældende bortfaldet.

Reklamationsperioden er 24 måneder fra leveringen. Efter reklamationsperiodens udløb kan Kunden således ikke påberåbe sig manglen. For tredjepartsprodukter gælder den reklamationsfrist som fremgår af de for underleverandøren gældende reklamationsbestemmelser. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der ændres på reklamationsperioden.

BEATs ansvar for fejl og mangler er altid begrænset til efter BEATs valg enten at foretage afhjælpning henholdsvis omlevering indenfor rimelig tid.

BEAT er uden ansvar for fejl og mangler som bl.a. skyldes ændringer foretaget af Kunden, reparation udført af andre end BEAT eller BEATs servicepartnere, software relaterede fejl, tab af data og manglende backup herunder i forbindelse med reparation, afhjælpning og service m.v., fejlagtig montering, behandling, vandskade, ild, ustabil strømforsyning, forkert nettilslutning eller følgefejl på grund af anvendelse af andet tilsluttet udstyr.

8. Erstatningsansvar og ansvarsbegrænsninger

BEAT er ikke erstatningsansvarlig i tilfælde af forsinkelse eller mangler ved Varen/Ydelsen. BEAT fraskiver sig således ethvert ansvar for følgetab og/eller indirekte tab herunder driftstab, avancetab, tabt arbejdsfortjeneste, tab af data og/eller andre indirekte tab samt omkostninger i forbindelse med reetablering/opdatering mv. i anledning af mangler ved det solgte.

BEATs produktansvar er begrænset til det ansvar som følger af produktansvarsloven, og BEAT fraskriver således ethvert ansvar for produktskader på andet grundlag. Kunden er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele BEAT, hvis der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

I intet tilfælde kan BEATs erstatningsansvar overstige et beløb svarende til 125% af prisen for den pågældende Varer/Ydelse i henhold til den af BEAT udstedte ordrebekræftelse.

9. Personoplysninger

BEATs behandling af personoplysninger sker under iagttagelse af persondataloven. Kunden kan kontakte BEAT, såfremt der ønskes oplysninger om, hvilke data som behandles af Kunden eller hvis oplysningerne ønskes slettet eller korrigeret. Oplysninger om Kundens navn, adresse, e-mail mv. benyttes kun til at opfylde Kundens bestilling og informere Kunden, hvis uforudsete problemer skulle opstå. BEAT videregiver i intet tilfælde Kundens oplysninger til tredjemand, medmindre Kunden har accepteret dette.

10. Ophavsret og licensbetingelser for software

Leverancer i form af software og musik-/video-filer er beskyttet efter ophavsretsloven og anden lovgivning. Uautoriseret kopiering, spredning eller offentlig fremførelse af sådanne leverancer er i strid med ophavsretsloven og kan resultere i civilretlige såvel som strafferetlige sanktioner.

Kunden er til enhver tid forpligtet til at respektere de licensbetingelser og ophavsrettigheder som gælder for den leverende software og musik. Kunden er ansvarlig for tilsidesættelse af disse rettigheder herunder for uberettiget videregivelse til tredjemand. Kunden skal friholde BEAT for ethvert krav i anledning af Kundens tilsidesættelse af licensbetingelserne og ophavsrettighederne.

11. Afgifter vedrørende offentlig fremførelse af musik

I de tilfælde, hvor Kunden benytter Varer/Ydelser fra BEAT til offentlig fremførelse af musik, er Kunden forpligtet til at afholde samtlige de afgifter til KODA og Gramex, der forfalder i anledning af offentlig fremførelse af musik i lokalerne. Kunden er således forpligtet i henhold til de til enhver tid gældende regler indenfor området.

12. Force Majeure

Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor BEATs kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver BEATs forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan Kunden opsige aftalen med BEAT, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage, og i de tilfælde da kun med 14 dages varsel.

13. Lovvalg og værneting

Enhver tvist mellem Kunden og BEAT i anledning af disse Vilkår afgøres efter dansk ret ved Sø- og Handelsretten i København.

14. Ugyldighed

Såfremt en eller flere bestemmelser i disse Vilkår måtte blive anset for ugyldige, skal de øvrige vilkår fortsat være gyldige mellem Kunden og BEAT.

15. Andet

15.1 Overdragelse

BEAT kan helt eller delvist overdrage og overføre sine rettigheder og forpligtelser til tredjemænd, herunder lade sine rettigheder og forpligtelser udføre helt eller delvis af underleverandører. Medmindre der er givet skriftligt samtykke fra BEAT må Kunden ikke overdrage rettigheder eller forpligtelse til tredjemand.